Carros morgon före skolan :D

Dom här grejorna sminkar jag mig med. och längre ner får ni reda på hur jag fixar mitt hår.

Jag börjar med att lägga ett foundation lager, den här foundationen andvänder jag.



Sen lägger jag på puder över hela ansiktet

Sen rouge som är lite guld/röd lägger jag på båda kindbenen.



Sen lägger jag en mörkbrun ögonskugga på ögonlocket som sedan överskuggas av en ljus skugga, och sen en glitter rand längs ögonkanten.



Sen andvänder jag två mascaror en som är med en tunn borste och sen fyllar jag i med en tjockborste.




Och sen avslutar jag sminkningen med en kajal rand under ögat längs frans kanten.


När sminkningen sedan är klar, brukar jag oftast platta mitt hår.
Så först kammar jag ut det sen, sprejar jag med en skyddande värme sprej.



Sen väntar jag några sekunder, och sen är det bara att börja platta. Men man måste se till att man, sprutat ungefär 20 cm ifrån sig. Annars är håret blött, och platttången förstörs.
När jag fått så platt som jag vill ha, brukar jag lägga vax i hårbotten, för att få lite volym. Sen tuperar jag och förstärker med hårsprej.

Det var min smink och hårfixar morgon.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0